Ypotheto Blog

Μία παραλλαγή σε wordpress

  • Πως κάνω ΣΠΟΡΕΙΟ!

  • Το ypotheto άλλαξε

  • RSS ypotheto

    • Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση 09/06/2013
      Δεν ξέρουμε αν το έχετε αντιληφθεί αλλά το υπουργείο εσωτερικών προωθεί νέο νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το προωθούμενο νομοσχέδιο έχει μια τύποις δημοκρατική πλευρά για να χρυσώσει το χάπι και μια ολοκληρωτική που ακυρώνει επί τόπου την δημοκρατική υπέρ της ολοκληρωτικής πλευράς. Ειδικότερα προβλέπει:Για τους δημάρχους....1. Ενιαίο ψηφοδέλτιο με […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • «H ανάπτυξη δεν θα εξασφαλίσει τη δημοκρατία στην Τουρκία» 09/06/2013
      Ο Daron Acemoglu, καθηγητής οικονομικών στο MIT, εξηγεί σε άρθρο του στους New York Times γιατί η γενική αισιοδοξία που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στις πρωτεύουσες της Δύσης, ειδικά στην Ουάσινγκτον, για την δημοκρατία στην Τουρκία χάρη στα άλματα που έκανε η κυβέρνηση Ερντογάν στην οικονομία, υπήρχε για λάθος λόγο. Η Τουρκία, αναφέρει ο καθηγητής, αναπ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • Το ανθρώπινο πρόσωπο μετά από πολλά χρόνια 09/06/2013
      Την πρόβλεψη τους για την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου αποτυπώνουν επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τον καλλιτέχνη και ερευνητή Νικολάι Λαμ, για να δώσουν μια εικόνα του ανθρώπου μετά από πολλά χρόνια. Όπως δηλώνει ο Λαμ, οι αλλαγές αυτές θα αποτυπώνουν απόλυτα τις αλλαγές που θα επέλθουν στο εξωτερικό περιβάλλον. Τ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • Δε σβήνει η "φωτιά" των διαδηλώσεων στην Τουρκία 09/06/2013
      Δε σβήνει η «φωτιά» των διαδηλώσεων στην Τουρκία. Σχεδόν μία βδομάδα μετά το πρώτο ξέσπασμα των διαμαρτυριών δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές αψηφούν τις εντολές Erdogan και τον αστυνομικό κλοιό, παραμένοντας στις πλατείες. Την ώρα που ο Τούρκος Πρωθυπουργός καλούσε τους οπαδούς του να δώσουν "μάθημα" στους διαμαρτυρόμενους στις κάλπες του προσεχούς Μάρ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • «Η γιαγιά που πήδησε στο Ζάλογγο» 09/06/2013
      Μεγάλωσα ακούγοντας πως, η προγιαγιά της προγιαγιάς της Κούκαινας, ήταν από κείνες που πήδησαν στο Ζάλογγο. Έπεσε τελευταία- προτελευταία, μας έλεγε η γιαγιά η Βέργω, έπεσε πάνω στα πτώματα, έσπασε το πόδι, χτύπησε, μα έζησε, είχαμε προίκα και την παντρέψαμε κι ας ήταν σακάτισσα, κι από κει κρατάμε όλοι.Χρόνια κοροϊδευαμε τη μαμα- άσε ρε μάνα που τη γλίτωσε, […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
  • ypotheto09@gmail.com

    Μαζί με 9 ακόμα followers

  • Βρείτε μας στο FACEBOOK

  • Follow Ypotheto on Twitter

    • Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Δεν ξέρουμε αν το έχετε αντιληφθεί αλλά το υπουργ... bit.ly/18jMZb4 4 years ago
    • «H ανάπτυξη δεν θα εξασφαλίσει τη δημοκρατία στην Τουρκία»: Ο Daron Acemoglu, καθηγητής οικονομικών στο MIT... bit.ly/160wGvG 4 years ago
    • Το ανθρώπινο πρόσωπο μετά από πολλά χρόνια: Την πρόβλεψη τους για την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου αποτυ... bit.ly/18jEX24 4 years ago
    • Δε σβήνει η "φωτιά" των διαδηλώσεων στην Τουρκία: Δε σβήνει η «φωτιά» των διαδηλώσεων στην Τουρκία. Σχεδόν... bit.ly/160wGfc 4 years ago
    • «Η γιαγιά που πήδησε στο Ζάλογγο»: Μεγάλωσα ακούγοντας πως, η προγιαγιά της προγιαγιάς της Κούκαινας, ήταν ... bit.ly/15ZCaH0 4 years ago

Ομηρος, ο μεγαλύτερος ποιητής όλων των εποχών! (Βιβλίο)

Posted by ypotheto στο 10/12/2010

Ευχαριστούμε θερμά το φίλο, που μας έστειλε το βιβλίο.


Αρχαίος Έλληνας επικός ποιητής, ο μεγαλύτερος από τους ποιητές όλων των αιώνων, με τον οποίο αρχίζει η έντεχνη ελληνική και ευρωπαϊκή λογοτεχνία.

Οι πληροφορίες που έχουμε για τον Όμηρο είναι ελάχιστες και αυτές ασαφείς. Τον τόπο γέννησής του διεκδικούν πολλές πόλεις όπως μας πληροφορούν οι δύο αυτοί εξάμετροι:

«Επτά πόλεις μάρνανται σοφήν διά ρίζαν Ομήρου, Κύμη, Χίος, Κολοφών, Σμύρνη, Πύλος, Άργος, Αθήνη». Πιο πιθανή πατρίδα του όμως θεωρείται η Σμύρνη, αιολική αποικία, που αργότερα προστέθηκε στην ιωνική συμπολιτεία. Η άποψη αυτή ενισχύεται από το ότι ο ποιητής γνώριζε πολύ καλά την περιοχή της, όπως
αποδεικνύουν οι παρομοιώσεις που δανείζεται από την κλαγγή των κύκνων και των χηνών του Καΐστρου ποταμού, από την ορμή του Βορά και του Ζέφυρου που φυσούν από τη Θράκη, από τον ταύρο που θυσιάζεται στο Πανιώνιο. Γνώριζε ακόμα καλά τις ακτές του Αδραμυτηνού κόλπου, το όρος Ίδη, την πεδιάδα του Σκάμανδρου κ.λ.π., τα οποία είδε ο ποιητής με τα μάτια του και έγιναν θέατρα των αγώνων των ηρώων του.
Άγνωστο είναι το πότε έζησε ο Όμηρος. Ο ίδιος αφήνει να εννοηθεί στα ποιήματά του ότι έζησε πολύ αργότερα από τα τρωικά. Γιατί συχνά λέει ότι οι ήρωες των τρωικών ήταν κατά πολύ ανώτεροι από τους σύγχρονούς του στην ανδρεία και τη ρώμη. Κατά τον Ηρόδοτο, ο Όμηρος έζησε 400 χρόνια νωρίτερα απ’ αυτόν και, σύμφωνα με τη μαρτυρία αυτή, πρέπει να έζησε κατά τα μέσα του 9ου αι. π.Χ. Τέλος η παράδοση ότι ο Όμηρος ήταν τυφλός, ίσως πρέπει να απορριφθεί, γιατί είναι ασυμβίβαστη με τη λεπτή παρατήρηση της φύσης που υπάρχει στο έργο του.

Ο Όμηρος. έγραψε: 
την Ιλιάδα της οποίας η υπόθεση εκτυλίσσεται σε 51 ημέρες και 15.700 στίχους. Θέμα της είναι η «μήνις του Αχιλλέως» εναντίον του Αγαμέμνονα και οι συμφορές που επακολούθησαν. Κανονικά λοιπόν έπρεπε να ονομαστεί Αχιλληίδα, επειδή όμως ο ποιητής παρεμβάλλει σ’ αυτήν πολλά γεγονότα του πολέμου που έγιναν γύρω από το Ίλιο ( Τροία), γι’ αυτό πήρε το όνομα Ιλιάς.
Έγραψε επίσης την Οδύσσεια της οποίας τα περιστατικά διαρκούν 41 ημέρες και αναπτύσσονται σε 12.100 στίχους. Θέμα της είναι ο νόστος (επιστροφή) του Οδυσσέα από την Τροία στην Ιθάκη. ’λλα έργα που αποδίδονται στον Όμηρο είναι: οι Ομηρικοί ύμνοι, η Βατραχομυομαχία, ο Μαργίτης.

Χαρακτηριστικό της τέχνης του Όμηρου. είναι ότι τα έπη του έχουν αρχή, μέση και τέλος και ότι με τα αλλεπάλληλα επεισόδια κρατά αδιάπτωτο το ενδιαφέρον του ακροατή μέχρι το τέλος. Η διήγησή του είναι ήρεμη και ευγενής. Απεικονίζει και τις πιο οικτρές σκηνές, αλλά ο ρεαλισμός του ποτέ δε γίνεται χυδαίος. Τα πρόσωπα που παρουσιάζει ενεργούν με συνέπεια προς το «ήθος» τους. Κανένα πρόσωπο δε μένει «ανηθοποίητο» μέσα στο έργο του. Γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι η ιωνική διάλεκτος, ανάμεικτη με μερικούς αιολικούς τύπους. Όπως η ζωή των ηρώων του είναι απλοϊκή και ανεπιτήδευτη, κατά τον ίδιο τρόπο και η γλώσσα του ποιητή είναι απλή και αφελής, με ιδιαίτερη προτίμηση προς την παρατακτική σύνδεση των προτάσεων. Ο αφελής όμως αυτός ποιητής έχει τόσο λεκτικό πλούτο στο έργο του, όσο κανένα άλλο ποίημα ή πεζό σύγγραμμα. Και αποδεικνύεται βαθύς γνώστης της ανθρώπινης ψυχής και ασύγκριτος παρατηρητής της φύσης και του κόσμου. Ο ομηρικός στίχος είναι ο «δακτυλικός εξάμετρος», τον οποίο ο ποιητής βρήκε προετοιμασμένο από τους παλιούς αοιδούς, αλλά τον χρησιμοποίησε με αναμφισβήτητη δεξιοτεχνία και τον αξιοποίησε όσο κανένας άλλος.

Ο θαυμασμός για τα έπη του Όμηρου διατηρήθηκε αμείωτος από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας, γι’ αυτό και διδάσκεται σ’ όλα τα σχολεία της Ευρώπης, ως ο μεγαλύτερος ποιητής και παιδαγωγός των αιώνων. Τα ομηρικά έπη έχουν μεταφραστεί σ’ όλες τις γλώσσες του κόσμου.
πληροφορίες από mythologia.8m.com


Όμηρος A Companion to Homer
Έτος Έκδοσης: 1984
ΟΜΗΡΟΣ A Companion to Homer http://d1.scribdassets.com/ScribdViewer.swf?document_id=45057211&access_key=key-1qqk1biyvya4ngdlat25&page=1&viewMode=list

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: