Ypotheto Blog

Μία παραλλαγή σε wordpress

  • Πως κάνω ΣΠΟΡΕΙΟ!

  • Το ypotheto άλλαξε

  • RSS ypotheto

    • Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση 09/06/2013
      Δεν ξέρουμε αν το έχετε αντιληφθεί αλλά το υπουργείο εσωτερικών προωθεί νέο νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το προωθούμενο νομοσχέδιο έχει μια τύποις δημοκρατική πλευρά για να χρυσώσει το χάπι και μια ολοκληρωτική που ακυρώνει επί τόπου την δημοκρατική υπέρ της ολοκληρωτικής πλευράς. Ειδικότερα προβλέπει:Για τους δημάρχους....1. Ενιαίο ψηφοδέλτιο με […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • «H ανάπτυξη δεν θα εξασφαλίσει τη δημοκρατία στην Τουρκία» 09/06/2013
      Ο Daron Acemoglu, καθηγητής οικονομικών στο MIT, εξηγεί σε άρθρο του στους New York Times γιατί η γενική αισιοδοξία που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στις πρωτεύουσες της Δύσης, ειδικά στην Ουάσινγκτον, για την δημοκρατία στην Τουρκία χάρη στα άλματα που έκανε η κυβέρνηση Ερντογάν στην οικονομία, υπήρχε για λάθος λόγο. Η Τουρκία, αναφέρει ο καθηγητής, αναπ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • Το ανθρώπινο πρόσωπο μετά από πολλά χρόνια 09/06/2013
      Την πρόβλεψη τους για την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου αποτυπώνουν επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τον καλλιτέχνη και ερευνητή Νικολάι Λαμ, για να δώσουν μια εικόνα του ανθρώπου μετά από πολλά χρόνια. Όπως δηλώνει ο Λαμ, οι αλλαγές αυτές θα αποτυπώνουν απόλυτα τις αλλαγές που θα επέλθουν στο εξωτερικό περιβάλλον. Τ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • Δε σβήνει η "φωτιά" των διαδηλώσεων στην Τουρκία 09/06/2013
      Δε σβήνει η «φωτιά» των διαδηλώσεων στην Τουρκία. Σχεδόν μία βδομάδα μετά το πρώτο ξέσπασμα των διαμαρτυριών δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές αψηφούν τις εντολές Erdogan και τον αστυνομικό κλοιό, παραμένοντας στις πλατείες. Την ώρα που ο Τούρκος Πρωθυπουργός καλούσε τους οπαδούς του να δώσουν "μάθημα" στους διαμαρτυρόμενους στις κάλπες του προσεχούς Μάρ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • «Η γιαγιά που πήδησε στο Ζάλογγο» 09/06/2013
      Μεγάλωσα ακούγοντας πως, η προγιαγιά της προγιαγιάς της Κούκαινας, ήταν από κείνες που πήδησαν στο Ζάλογγο. Έπεσε τελευταία- προτελευταία, μας έλεγε η γιαγιά η Βέργω, έπεσε πάνω στα πτώματα, έσπασε το πόδι, χτύπησε, μα έζησε, είχαμε προίκα και την παντρέψαμε κι ας ήταν σακάτισσα, κι από κει κρατάμε όλοι.Χρόνια κοροϊδευαμε τη μαμα- άσε ρε μάνα που τη γλίτωσε, […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
  • ypotheto09@gmail.com

    Μαζί με 9 ακόμα followers

  • Βρείτε μας στο FACEBOOK

  • Follow Ypotheto on Twitter

    • Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Δεν ξέρουμε αν το έχετε αντιληφθεί αλλά το υπουργ... bit.ly/18jMZb4 4 years ago
    • «H ανάπτυξη δεν θα εξασφαλίσει τη δημοκρατία στην Τουρκία»: Ο Daron Acemoglu, καθηγητής οικονομικών στο MIT... bit.ly/160wGvG 4 years ago
    • Το ανθρώπινο πρόσωπο μετά από πολλά χρόνια: Την πρόβλεψη τους για την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου αποτυ... bit.ly/18jEX24 4 years ago
    • Δε σβήνει η "φωτιά" των διαδηλώσεων στην Τουρκία: Δε σβήνει η «φωτιά» των διαδηλώσεων στην Τουρκία. Σχεδόν... bit.ly/160wGfc 4 years ago
    • «Η γιαγιά που πήδησε στο Ζάλογγο»: Μεγάλωσα ακούγοντας πως, η προγιαγιά της προγιαγιάς της Κούκαινας, ήταν ... bit.ly/15ZCaH0 4 years ago

Η «Ιλιάδα» από μαθητές του Χάρλεμ

Posted by ypotheto στο 21/12/2010

Ομάδα μαθητών από το Χάρλεμ ανέβασε πριν από μερικές μέρες την «Ιλιάδα» στο Ίδρυμα Ωνάση της Νέας Υόρκης, μετά από πρωτοβουλία του σκηνοθέτη και καθηγητή Κλασικών Σπουδών του πανεπιστημίου Νιου Γιορκ, Πήτερ Μέινεκ.

   Όπως αναφέρει η ελληνική υπηρεσία της Φωνής της Αμερικής, σε σχετικό άρθρο της, ο Πήτερ Μέινεκ έχει δημιουργήσει το θεατρικό σχήμα Ακουίλα (Αquila Theatre), με κύριο στόχο να φέρει κλασσικούς συγγραφείς σε κοινότητες της Αμερικής, οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση στο αρχαίο ελληνικό δράμα. Τώρα ανεβάζει το Πρώτο Βιβλίο της Ιλιάδας στο Ίδρυμα Ωνάση της Νέας Υόρκης, με πρωταγωνιστές μαθητές 14 έως 18 χρονών από το σχολείο Ακαδημία Φρέντερικ Ντάγκλας του Χάρλεμ (Frederick Douglas Academy, Ηarlem).

   Ο Πήτερ Μέινεκ πιστεύει ότι η Ιλιάδα του Ομήρου είναι κατεξοχήν σύγχρονο έργο.

   «H Ιλιάδα είναι μια ιστορία για τον πόλεμο και τις επιπτώσεις του πολέμου», τονίζει ο αμερικανός καθηγητής. «Εκείνο που είναι υπέροχο στην Ιλιάδα είναι ότι είναι το μεγαλύτερο αντιπολεμικό έπος που έχει ποτέ γραφτεί, χωρίς όμως να υποβιβάζει τους στρατιώτες. Λέει ότι ο πόλεμος είναι μια πραγματικότητα με οδυνηρές επιπτώσεις στους ανθρώπους. Θέτει το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος να ζει ηθικά κάτω από αυτές τις φρικτές συνθήκες; Πώς κάνουμε πολέμους και πώς τους χρησιμοποιούμαι για τη χάραξη πολιτικής; Αυτά είναι ερωτήματα που τίθενται και σήμερα».

   Για τους μικρούς ηθοποιούς σημειώνει ότι «αντλούν έμπνευση από τις δικές τους εμπειρίες και τη δική τους ζωή στο Χάρλεμ και όσα έχουν να αντιμετωπίσουν, γιατί η κατάσταση εδώ είναι δύσκολη και επικίνδυνη. Νομίζω λοιπόν ότι καταλαβαίνουν το έργο πολύ καλά».

   Ο σκηνοθέτης μάς παραπέμπει στον Βάσκο Ουέλινγκτον, έναν δεκαεξάχρονο αφρο-αμερικανό τελειόφοιτο λυκείου, ο οποίος υποδύεται το ρόλο του Αχιλλέα.

   «Όπως ο Αχιλλέας, έτσι και εγώ θέλω να καταφέρω να κάνω πράγματα στον κόσμο αυτό, προτού αποχωρήσω. Κανένας δεν μπορεί να σου υποσχεθεί πόσο θα ζήσεις. Μου αρέσει ο Αχιλλέας γιατί είναι ο πιο δυνατός πολεμιστής και μπορεί πράγματι να είναι καταστρεπτικός, αλλά είναι εναντίον αυτού του πολέμου», τονίζει ο Βάσκο Ουέλινγκτον.

   Το ρόλο της μητέρας του Αχιλλέα, της Θέτιδας, παίζει η 16χρονη Μπλου Σαντιάγκο. «Εκείνο που πραγματικά με εντυπωσίασε είναι πως ο Αχιλλέας παραδέχεται τελικά ότι έχασε και ζητά βοήθεια από τη μητέρα του. Και αυτό είναι σημαντικό: Να ξέρεις πότε πρέπει να δεχτείς ότι ηττήθηκες και να ζητήσεις βοήθεια. Αυτό είναι δύσκολο για πολλούς, γιατί βάζουν την υπερηφάνεια πάνω απ’ όλα», τονίζει η 16χρονη Μπλου.

   Ο Όμηρος, τελικά, εξακολουθεί να δίνει μαθήματα ζωής στους νεαρούς μαθητές του Χάρλεμ. Πολλοί κλασικιστές πιστεύουν ότι στην αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιούσαν την Ιλιάδα για την ηθική εκπαίδευση των νεαρών Αθηναίων. Τώρα, μετά από τόσους αιώνες και στην άλλη άκρη του κόσμου, το θέατρο Ακουίλα παίρνει παιδιά από υποβαθμισμένες περιοχές, τους διδάσκει πειθαρχία, τους μαθαίνει να λειτουργούν ομαδικά και να είναι υπεύθυνοι για το ρόλο τους, τονίζει ο Μέινεκ.

   «Το καλό με το θέατρο είναι ότι δεν μπορείς να κρυφτείς. Επί σκηνής είσαι μόνος σου. Ακόμα και εάν οι μαθητές αυτοί δεν γίνουν ποτέ ηθοποιοί, η εμπειρία της συμμετοχής τους σε μία θεατρική παράσταση θα τους ακολουθεί σε ολόκληρη τη ζωή τους. «Θα τους βοηθήσει όταν πρέπει να μιλήσουν μπροστά σε κοινό, όταν πάνε σε συνέντευξη για δουλειά», καταλήγει ο Πήτερ Μέινεκ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: