Ypotheto Blog

Μία παραλλαγή σε wordpress

  • Πως κάνω ΣΠΟΡΕΙΟ!

  • Το ypotheto άλλαξε

  • RSS ypotheto

    • Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση 09/06/2013
      Δεν ξέρουμε αν το έχετε αντιληφθεί αλλά το υπουργείο εσωτερικών προωθεί νέο νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το προωθούμενο νομοσχέδιο έχει μια τύποις δημοκρατική πλευρά για να χρυσώσει το χάπι και μια ολοκληρωτική που ακυρώνει επί τόπου την δημοκρατική υπέρ της ολοκληρωτικής πλευράς. Ειδικότερα προβλέπει:Για τους δημάρχους....1. Ενιαίο ψηφοδέλτιο με […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • «H ανάπτυξη δεν θα εξασφαλίσει τη δημοκρατία στην Τουρκία» 09/06/2013
      Ο Daron Acemoglu, καθηγητής οικονομικών στο MIT, εξηγεί σε άρθρο του στους New York Times γιατί η γενική αισιοδοξία που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στις πρωτεύουσες της Δύσης, ειδικά στην Ουάσινγκτον, για την δημοκρατία στην Τουρκία χάρη στα άλματα που έκανε η κυβέρνηση Ερντογάν στην οικονομία, υπήρχε για λάθος λόγο. Η Τουρκία, αναφέρει ο καθηγητής, αναπ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • Το ανθρώπινο πρόσωπο μετά από πολλά χρόνια 09/06/2013
      Την πρόβλεψη τους για την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου αποτυπώνουν επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, οι οποίοι συνεργάστηκαν με τον καλλιτέχνη και ερευνητή Νικολάι Λαμ, για να δώσουν μια εικόνα του ανθρώπου μετά από πολλά χρόνια. Όπως δηλώνει ο Λαμ, οι αλλαγές αυτές θα αποτυπώνουν απόλυτα τις αλλαγές που θα επέλθουν στο εξωτερικό περιβάλλον. Τ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • Δε σβήνει η "φωτιά" των διαδηλώσεων στην Τουρκία 09/06/2013
      Δε σβήνει η «φωτιά» των διαδηλώσεων στην Τουρκία. Σχεδόν μία βδομάδα μετά το πρώτο ξέσπασμα των διαμαρτυριών δεκάδες χιλιάδες διαδηλωτές αψηφούν τις εντολές Erdogan και τον αστυνομικό κλοιό, παραμένοντας στις πλατείες. Την ώρα που ο Τούρκος Πρωθυπουργός καλούσε τους οπαδούς του να δώσουν "μάθημα" στους διαμαρτυρόμενους στις κάλπες του προσεχούς Μάρ […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
    • «Η γιαγιά που πήδησε στο Ζάλογγο» 09/06/2013
      Μεγάλωσα ακούγοντας πως, η προγιαγιά της προγιαγιάς της Κούκαινας, ήταν από κείνες που πήδησαν στο Ζάλογγο. Έπεσε τελευταία- προτελευταία, μας έλεγε η γιαγιά η Βέργω, έπεσε πάνω στα πτώματα, έσπασε το πόδι, χτύπησε, μα έζησε, είχαμε προίκα και την παντρέψαμε κι ας ήταν σακάτισσα, κι από κει κρατάμε όλοι.Χρόνια κοροϊδευαμε τη μαμα- άσε ρε μάνα που τη γλίτωσε, […]
      noreply@blogger.com (ΥΠΟΘΕΤΟ)
  • ypotheto09@gmail.com

    Μαζί με 9 ακόμα followers

  • Βρείτε μας στο FACEBOOK

  • Follow Ypotheto on Twitter

    • Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Δεν ξέρουμε αν το έχετε αντιληφθεί αλλά το υπουργ... bit.ly/18jMZb4 4 years ago
    • «H ανάπτυξη δεν θα εξασφαλίσει τη δημοκρατία στην Τουρκία»: Ο Daron Acemoglu, καθηγητής οικονομικών στο MIT... bit.ly/160wGvG 4 years ago
    • Το ανθρώπινο πρόσωπο μετά από πολλά χρόνια: Την πρόβλεψη τους για την εξέλιξη του ανθρώπινου προσώπου αποτυ... bit.ly/18jEX24 4 years ago
    • Δε σβήνει η "φωτιά" των διαδηλώσεων στην Τουρκία: Δε σβήνει η «φωτιά» των διαδηλώσεων στην Τουρκία. Σχεδόν... bit.ly/160wGfc 4 years ago
    • «Η γιαγιά που πήδησε στο Ζάλογγο»: Μεγάλωσα ακούγοντας πως, η προγιαγιά της προγιαγιάς της Κούκαινας, ήταν ... bit.ly/15ZCaH0 4 years ago

Μικρές Ιστορίες από την Αρχαία ΕΛΛΑΔΑ!

Posted by ypotheto στο 28/12/2010

Μικρές ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα
— Αθήναι —
O αδερφός του τραγικού ποιητή Αισχύλου,  Κυναίγειρος, πολέμησε στο Μαραθώνα. Κατά τηνκαταδίωξη των εισβολέων επέδειξε ιδιαίτερη γενναιότητα. Έπιασε με τα χέρια τουπλοίο των περσών που εγκατέλειπε τον όρμο του Μαραθώνα. Οι πέρσες, του έκοψαντα χέρια. Ο

Κυναίγειρος έπιασε το πλοίο με τα δόντια του. Οι πέρσες, του έκοψαντο κεφάλι.

Η Αθήνα είχε δύο ιερά πλοία τα : «Πάραλος» και»Σαλαμινία», τα οποία ανέλαμβαναν ειδικές αποστολές.
Οι Αθηναίοι πίστεψαν ότι ο θεός Παν πολέμησε μαζί τους στοΜαραθώνα, γι’ αυτό και οι Πέρσες κατελήφθησαν από «πανικό».
Η πολεμική ιαχή των Αθηναίων ήταν ένα επαναλαμβανόμενο»αλαλά». Από εδώ και το ρήμα «αλαλάζω».
Επίσης σχετική είναι και η έκφραση «Τους αλάλιασαν»δηλ τους τρομοκράτησαν, τους συνέτριψαν κλπ.
Κατά τη διάρκεια της οικοδόμησης των Προπυλαίων στηνΑκρόπολη, ο καλύτερος τεχνίτης του αρχιτέκτονα Μηνησικλέους, έπεσε από τησκαλωσιά και το λαμπρό αυτό έργο κινδύνευε να σταματήσει.Λέγεται ότι η Αθηνάπαρουσιάστηκε στον ύπνο του Περικλέους και του υπέδειξε πώς έπρεπε ναγιατρευτεί ο τεχνίτης. Πράγματι έτσι έγινε και το έργο τελείωσε με επιτυχία.
Το λοφίο της περικεφαλαίας της, του ύψους επτά μέτρωνχάλκινου αγάλματος της θεάς Αθηνάς Προμάχου που κοσμούσε την Ακρόπολη, γυάλιζεστον ήλιο και η λάμψη αυτή φαίνονταν από τα πλοία που περνούσαν στο Σούνιο.
— Αριστοφάνης —————-
«Μια γενιά είμαστε όλοι και από το ίδιο αγιασματάριόλοι ραντίζουμε τους βωμούς των θεών στην Ολυμπία, στις Θερμοπύλες, στουςΔελφούς και σ’ άλλα μέρη πολλά. Κι ενώ στρατών εχθρών βαρβάρων μας ζώνει,Έλληνες, άντρες, πολιτείες ελληνικές χαλάτε και τ’ αδέρφια σας».
(από το βιβλίο του Κ.Σιμόπουλου «Ξενοκρατία,μισελληνισμός και υποτέλεια», Αθήνα 1990, σελ 161)
— Δημοσθένης ————–
«Πόλεμος ένδοξος, ειρήνης αισχράς, αιρετώτερος!» Aς το σκεφθούν αυτό όσοι επιθυμούν ειρήνη στο Αιγαίο, με κάθε τρόπο καιπάση θυσία…
— Διογένης ——————
Έλεγε ο φιλόσοφος Διογένης, πως, όταν πεθάνει, θέλει να τονθάψουν μπρούμητα. Τον ρώτησαν γιατί, κι εκείνος απάντησε :»γιατί σε λίγοθα’ρθούν τα πάνω – κάτω» !
Ο Διογένης είχε απαλλαγεί από όλα τα περιττά πράγματα, έτσινόμιζε τουλάχιστον. Ζούσε αντί σε οικία σε ένα πιθάρι, ενώ όλα του τα υπάρχονταήσαν ο τριμμένος του χιτών και ένα κυπελάκι πήλινο για να πίνει νερό. Μια μέραπου είδε ένα παιδάκι να πίνει νερό χρησιμοποιώντας τις χούφτες του, πέταξε καιτο κύπελό του αναφωνώντας «ένα παιδί με ξεπέρασε σε απλότητα !»(παιδίον με νενίκηκεν ευτελεία !).
Ήταν, στην Αθήνα, ένας τεραστίων διαστάσεων(…»φουσκωτός» της εποχής) νέος άντρας που προσπαθούσε να παίξεικιθάρα. Ήταν όμως τόσο παράφωνος που όλοι τον περιφρονούσαν. Μόνο ο Διογένηςέστεκε εκστατικός και τον χειροκροτούσε. «Μα καλά βρε Διογένη» τουείπαν «κουφός είσαι και δεν ακούς πώς παίζει ; γιατί τον θαυμάζεις ;»Κι ο Διογένης απήντησε :
Διότι, τηλικούτος ων, κιθαρωδεί και ου ληστεύει !.
Ο Διογένης, κάποτε, στέκονταν εμπρός από ένα άγαλμα ζητώνταςελεημοσύνη. Τον ρώτησαν γιατί το κάνει αυτό, κι εκείνος απάντησε : «μελετώαποτυγχάνειν».
— Ηράκλειτος —————-
Έλεγε ο φιλόσοφος Ηράκλειτος : «δε θέλω να πεθάνω, αλλάδε θα ήταν άσχημα να είμαι κι όλας πεθαμένος !».
Ο Ηράκλειτος πίστευε πως τα πάντα βρίσκονται σε διαρκήμεταλλαγή και κίνηση «τα πάντα ρει». Ο Επίχαρμος -κωμωδιογράφος απότις Συρακούσσες- τον ειρωνευόταν λέγοντας ότι «δεν είναι υποχρεωμένοςκανείς να πληρώσει τα χρέη του, γιατί δεν είναι πια ίδιος με εκείνον που ταέκανε, αλλά και δεν πρέπει να δέχεται και καμία πρόσκληση, γιατί αύριο δε θα είναιο ίδιος που την έλαβε…!»
— Θεσσαλία —————–
Οι Θεσσαλοί είχαν το πιο δυνατό και πολυάριθμο ιππικό στηνΕλλάδα.Το ιππικό χρειάζεται πεδιάδες και όχι ορεινούς όγκους για να αναπτυχθείκαι να δράσει αποτελεσματικά.
— Ιεροκλής —————–
«Σχολαστικός φίλος έγραψεν, εις Ελλάδα όντι, βιβλίααυτώ αγοράσαι. Του δε αμελήσαντος, ως μετά χρόνον τω φίλω συνώφθη, είπε : ‘Τηνεπιστολήν, ην περί βιβλίων απέστειλάς μοι, ούκ εκομισάμην’ «. Έγραψεκάποιον σε έναν φίλο του που ήταν στην Ελλάδα να του αγοράσει βιβλία. Μετά απόκαιρό συναντήθηκαν και του λέει ο «σχολαστικός» : «Το γράμμα πουμου έστειλες για τα βιβλία, δυστυχώς δεν το έλαβα!»
— Κόρινθος —————–
Η πρώτη τριήρης σχεδιάστηκε και ναυπηγήθηκε από τον Κορίνθιοναυπηγό Αμεινοκλή. Το νέο πλοίο που κατασκευάστηκε ονομάστηκε έτσι γιατί έφερε3 σειρές κουπιών. «Ερέται» ονομάζονταν οι κωπηλάτες.
— Κριτόλαος ——————
«Εάν μεν άνδρες ώσιν, ουκ απορήσουσι συμμάχων, εάν δε,ανδράποδα κυρίων». Εάν φανείτε άνδρες, δε θα δυσκολευθείτε να βρείτεεύκολα συμμάχους. Αλλιώς, δε θα δυσκολευθείτε να βρείτε αφεντικά
Όταν πολεμούσαν οι Λοκροί, άφηναν πάντα μία θέση κενή στηνπαράταξή τους γιατί πίστευαν πως ο Αίας ο Λοκρός πολεμούσε αόρατος ανάμεσάτους.
— Μακεδονία ——————
Κάποτε κάποιος από την Αμφίπολη θέλησε να μπει στην υπηρεσίατου βασιλιά Φιλίππου Β’, προσπαθώντας να τον πείσει ότι είναι εξαιρετικόςσκοπευτής και δε του ξεφεύγει ούτε πουλί. Ο Φίλιππος του είπε ότι θα τον πάρει»όταν κυρήξω πόλεμο στα χελιδόνια».
Ο θώρακας του βασιλιά Φιλίππου Β’ της Μακεδονίας, στη δεξιάπλευρά του έχει μία μικρή χρυσή εικόνα της θεάς Αθηνάς. Η αριστερά πλευρά τουβασιλιά καλύπτονταν από την ασπίδα, ενώ η δεξιά έμενε ακάλυπτη όταν ο Φίλιπποςσήκωνε το σπαθί του. Ένα φυλαχτό που μοιάζει τόσο με τα   φυλαχτά των βυζαντινών αυτοκρατόρων πουεικόνιζαν την Παναγία !
Ο Αλέξανδρος αρνήθηκε να ακολουθήσει τη συμβουλή τωνστρατηγών του και να ριχτεί στο αντίπαλο στρατόπεδο τη νύχτα, λέγοντας τους»Ου κλέπτω τη νίκην»
— Μεσσηνία ——————-
Κατά τη διάρκεια του πρώτου μεσσηνιακού πολέμου, ο βασιλιάςΑριστόδημος εκτελώντας χρησμό της Πυθίας, θυσίασε την κόρη του, σαν άλλοςΑγαμέμνων, για το καλό της πατρίδας του.
Μετά τη μάχη στο Δέρας μεταξύ Μεσσηνίων και Λακεδαιμονίων,που έληξε χωρίς νικητή, ο βασιλιάς της Μεσσηνίας Αριστομένης έκανε μίαπαράτολμη ενέργεια -σχεδόν καταδρομική : μπήκε μόνος νύχτα στη Σπάρτη και στοναό της Αθηνάς άφησε την ασπίδα του στην οποία είχε γράψει πως ήταν λάφυρο απότους Σπαρτιάτες. Οι Σπαρτιάτες άρχισαν να φοβούνται τους Μεσσήνιους και τιςπανουργίες του βασιλιά τους Αριστομένη.
— Ολυμπία ———————-
Πριν τους αγώνες, την πρώτη ημέρατης γιορτής, οι αθλητές ορκίζονταν μπροστά στο άγλαμα του Όρκιου Διός πως θααγωνιστούν τίμια τηρώντας τους κανονισμούς. Επίσης ορκίζονταν και οι αδελφοίκαι οι πατέρες των αθλητών, διαβεβαιώνοντας πως από τη μεριά τους δεν έγινεκαμία παραβίαση των κανόνων. Ακόμα ορκίζονταν και οι ελλανοδίκες (κριτές) πωςθα κρίνουν αμερόληπτα και δε θα δεχθούν δώρα για να επηρρεάσουν την κρίση τους.Οι αθλητές που ελάμβαναν μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες και συλλαμβάνονταν απότην Ελλανόδικο επιτροπή να παραβιάζουν τους κανόνες διεξαγωγής των αγώνων,υποχρεώνονταν να δωρίσουν στο ιερό της Ολυμπίας χάλκινα αγάλματα του θεού Διός.Τα περισσότερα απ’ αυτά τα αγάλματα τα κατασκεύαζαν οι ίδιοι οι παρανομήσαντεςαθλητές (για να περιορίσουν το κόστος τους). Ήταν -φυσικά- κακότεχνα καιονομάζονταν «Ζάνες».
— Όμηρος ——————–
Οι έλληνες μεγάλωσαν και διαπαιδαγωγήθησαν με τα έπη τουΟμήρου που είναι πλούσια σε υψηλές έννοιες και ιδανικά. Διαμόρφωσαν χαρακτήρααγωνιστή, δίκαιου, πατριδολάτρη.»Αιέν αριστεύειν έμμεναι άλλων, μηδέ γένωνπατέρων αισχυνέμεν» : «να επιδιώκεις μονίμως να είσαι ο άριστοςέναντι των άλλων και να μην ντροπιάσεις ποτέ τη γενιά σου».
Οι τελευταίες συμβουλές του Έκτορος στο γυιό του Αστυάνακταήταν τα συγκλονιστικά λόγια : «Εις οιωνός άριστος: Αμύνεσθαι περίπάτρις».
Οι Έλληνες στον Όμηρο αναφέρονται ως «Αργείοι»,»Αχαιοί» και «Δαναοί». Ως «Έλληνες» αναφέρονταιοι κάτοικοι μιάς περιοχής της Φθιώτιδας και συγκεκριμένα οι Μυρμιδώνες τουΑχιλλέως (που ο Μέγας Αλέξανδρος θεωρούσε προγόνους του). Λοιπόν, ο Όμηρος δενπαρουσιάζει κάποιον πόλεμο μεταξύ «Ελλήνων» και»μη-Ελλήνων», αλλά έναν πόλεμο μεταξύ   λαών ομόγλωσσων, ομότροπων, και ομόθρησκων.Και ω τι περίεργο, οι Τούρκοι ισχυρίζονται πως οι Τρώες και ο Όμηρος ήταν…αρχαίοι Τούρκοι !!!
Προσοχή, μην πάθουμε ό,τι και με τα Σκόπια !…
— Σπάρτη ——————–
Οι Σπαρτιάτες πολεμιστές, φορούσαν, κατά νόμο του Λυκούργου,κατακόκκινη χλαμύδα, για μη φαίνονται τα αίματα των πληγών τους και δειλιάζουνοι συστρατιώτες τους.
Λέγεται ότι κάποτε ένας Έλληνας που δοκίμασε τον μέλανα ζωμόείπε πως κατάλαβε «γιατί οι Σπαρτιάτες βαδίζουν με τέτοια ευχαρίστηση στοθάνατο» ! Κι όμως, ο «μέλας ζωμός» ήταν πικάντικο και θρεπτικόφαγητό.
Στη Σπάρτη υπήρχε μυστική αστυνομία – σώμα κατασκόπων με τοόνομα «κρυπτεία».
Στην απειλή των περσών ότι η πυκνότητα των βελών τους θασκεπάσει τον ήλιο, ο Σπαρτιάτης Διηνέκης απάντησε ειρωνικά :»Καλύτερα. Θαπολεμήσουμε υπό σκιάν». Στην τελική φάση της αναμέτρησης, οι πέρσες δεντόλμησαν να αντιμετωπίσουν τους Έλληνες και τους εξολόθρευσαν από απόσταση μετα βέλη τους. Απόδειξη, οι χιλιάδες αιχμές βελών που βρέθηκαν στις Θερμοπύλες.Οι Έλληνες -πλην των Κρητικών- δε χρησιμοποιούσαν ως κύριο επιθετικό όπλο τοτόξο.
O Λεωνίδας, την τελευταία μέρα πριν την αποφασιστική μάχητων Θερμοπυλών, σύστησε σε Σπαρτιάτες και Θεσπιείς να φάνε ελαφρά για να μηδυσκολευτούν στη μάχη.»Απόψε θα δειπνήσουμε πλουσιοπάροχα στα βασίλεια τουΠλούτωνος» τους είπε, με αυτοσαρκασμό.
Όταν ο Λεωνίδας κατάλαβε πως ήταν περικυκλωμένος από τουςΠέρσες και κάθε αντίσταση μάταια, έπεισε τους Έλληνες συμμάχους να φύγουν γιανα μη θυσιαστούν άδικα. Ο βασιλιάς των θεσπιέων όμως του απήντησε πως δενφεύγει.»Λεωνίδα, δε θα σε αφήσω να πάρεις μόνος σου τη δόξα τωνΘερμοπυλών» του είπε, και με τους εφτακόσιους οπλίτες του έπεσαν μέχριςενός.
Ήταν παροιμιώδης η λεκτική λιτότητα των Σπαρτιατών, το»λακωνίζειν». Σε έναν εχθρό που τους απείλησε : «Αν κυριέψω τηνπόλη σας θα την ισοπεδώσω», απάντησαν : «Αν».
Oι ασπίδες των Λακεδαιμονίων έφεραν σαν διακριτικό έμβλημάτους το γράμμα «Λ», ώστε οι αντίπαλοι στρατοί να γνωρίζουν με ποιουςπολεμούν.Ήταν ένας τρόπος άσκησης ψυχολογικής πίεσης στον αντίπαλο, πουετρομοκρατείτο γνωρίζοντας πως πολεμά τον καλύτερο στρατό της Ελλάδος. Οι νέοιοπλίτες της Σπάρτης ελάμβαναν την ασπίδα από τη μητέρα τους, με την εντολή»Ταν ή επί τας». Ήταν υποχρεωμένοι δηλαδή να επιστρέψουν νικητές με»ταν ασπίδα» τους ανά χείρας ή νεκροί «επί τας ασπίδος»τους ! Γενικότερα όμως στην Ελλάδα η ασπίδα του πολεμιστή αντιπροσώπευε τηντιμή του. Κάθε πολεμιστής έπρεπε μετά τη μάχη να γυρίσει με την ασπίδα του στοσπίτι του. Νεκρός ή ζωντανός. Οι ζωντανοί που επέστρεφαν χωρίς την ασπίδα τουςήταν τιποτένιοι, «ριψάσπιδες».Παράτησαν την ασπίδα τους στο πεδίο τηςμάχης για να τους είναι εύκολη η φυγή απηλλαγμένοι από το βάρος της.
Σε κάποια από τις Ολυμπιάδες, ένας γέροντας προσήλθε στοΣτάδιο για να παρακολουθήσει τους αγώνες. Μάταια όμως προσπαθούσε να βρει μίαθέση να κάτσει. Μόλις πλησίασε το μέρος όπου κάθονταν οι Σπαρτιάτες, αυτοίαμέσως σηκώθηκαν από σεβασμό για να του προσφέρουν τη θέση τους. Οι υπόλοιποιΈλληνες που βρίσκονταν εκεί γύρω επαίνεσαν του Σπαρτιάτες. Τότε ο γέροντας είπε: «όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν ποιο είναι το καλό. Μόνον οι Σπαρτιάτες,όμως, το πράττουν».
Κάποιος Αθηναίος ρώτησε έναν Σπαρτιάτη, «ποια είναι ηποινή για τις Σπαρτιάτισσες που απατούν τους συζύγους τους». Ο Σπαρτιάτηςαποκρίθηκε πως «πρέπει να θυσιάσουν έναν ταύρο που όταν στέκεται στηνκορυφή του Ταϋγέτου, πίνει νερό στον Ευρώτα», εννοώντας πως δε νοείταιΣπαρτιάτισσα να απατά το σύζυγό της.
Του Μανώλη Τσακίρη
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: